Wybór między silnikiem Diesla, a benzynowym nie należy do najłatwiejszych, a oba rozwiązania mają równie dużo zwolenników jak i przeciwników. Co prawda rządy niektórych państw starają się wyeliminować samochody z silnikami napędzanymi ropą, wydaje się jednak, że do czasu usunięcia ich z obiegu upłynie jeszcze mnóstwo wody w Wiśle.

Diesel czy benzyna – co lepsze?

Decydując się na konkretny model silnika warto pamiętać o następujących sprawach:

Diesel to silnik stworzony do zadań specjalnych – nie na krótkie sprinty, a do dalekich rejsów.
Benzyniak z niższym momentem obrotowym, przy takiej samej mocy, słabiej będzie sobie radził na górkach i z obciążeniem.
Spalanie w samochodach z silnikiem Diesla jest zwykle niższe niż w silnikach benzynowych.
Zakup nowego auta na benzynę jest tańszy, ale używanego – zwykle nie.
Silniki benzynowe zdecydowanie lepiej znoszą ruch miejski.
Koszt eksploatacji samochodu jeżdżącego na ropę jest zwykle wyższy.
Silniki benzynowe pracują ciszej.

Jak widać nie da się wskazać jedynego słusznego wyboru. Kupując nowy samochód napędzany ropą trzeba mieć świadomość, że dodatkowe pieniądze włożone w maszynę zwrócą się dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu lub ponad 100 tysięcy kilometrów. Dochodzą też dodatkowe koszty związane z eksploatacją np. wymiana czy regeneracja DPF.
Wspominając filtr DPF, czyli inaczej filtr cząstek stałych mamy na uwadze, że na skutek wprowadzenia wyższych norm ekologicznych pojawiają się one również w silnikach benzynowych. Podobnie sprawa ma się zresztą z innymi podzespołami i elementami mechanicznymi do niedawna znanych tylko z Diesla takimi jak Turbo. Aby nie rozczarować się zakupionym samochodem warto zainwestować w auto zgodne z przeznaczeniem.

Opracowano bazując na: dpfecoserwis.pl Podziękowania dla serwisu.